element letňany

Magazín o bydlení

Jak zařídit pracovnu v bytě?

Pracujete částečně z domova a pravidelně se se svým notebookem uvelebíte na gauči nebo za stolem v kuchyni? Jenže nemáte klid, špatně se vám sedí a podle toho vaše práce i vypadá. Přitom nároky na domácí pracovnu, která vám poskytne zázemí pro práci, nejsou velké. Jak si ji zařídit?

Umístění pracovny

Abyste si doma mohli zařídit pracovnu, nepotřebujete vůbec samostatný pokoj. Domácí pracovna totiž nemusí být náročná na prostor – potřebujete v ní vlastně jen stůl a židli. S výběrem prostoru, kam svoji pracovnu umístíte, si ale dejte záležet.

Ideální samozřejmě bude, pokud v prostoru bude dostatek přirozeného světla (například blízko okna). Zároveň by mělo jít o klidné místo v bytě. Často se pracovny umísťují na prostornější chodbu, nicméně pokud kolem vás bude neustále někdo procházet nebo běhat děti, nebudete mít na práci dostatek klidu.

Zdroj: IKEA

Zdroj: IKEA

Kde můžete mít pracovnu?

  • Ložnice se jeví jako optimální místo, protože ji přes den nevyužíváte. Pokud ale pracujete večer nebo v noci, není tato volba moc vhodná, protože byste rušili partnera.
  • Obývací pokoj může být vhodnou volbou pro umístění pracovního koutu. Je to ale prostor, na který má právo celá vaše rodina, takže se musíte vypořádat i se situací, že když budete pracovat, mohou vaše děti zrovna sledovat seriál.
  • Kuchyně nebo prostor mezi kuchyní a obývákem je také možnou volbou pro umístění pracovny. Zvláště pak, pokud víte, že kromě vás v kuchyni nikdo jiný moc času netráví.

Oddělení pracovny od zbytku prostoru

Práce je jednou oblastí života, odpočinek a rodina druhou. Domácí pracovna by měla být alespoň částečně oddělená od ostatního prostoru. K tomu vám pomůže například paraván nebo policová stěna, do které navíc může umístit i šanony.

Co nesmí chybět v domácí pracovně

  • Pohodlný pracovní stůl je základem. V současné době není problém koupit pracovní stoly a stolky různé velikosti. Zejména pokud pracujete na notebooku, bude vám stačit i menší stolek. Myslete ale na to, že se na něho musí vejít i lampa a nějaké psací potřeby.
  • V žádné pracovně nesmí chybět dostatečné osvětlení, které bude příjemné pro vaše oči. Investujte proto do kvalitní lampy – ideálně takové, u které si můžete měnit sklon osvětlení.
  • Neméně důležitou je také ergonomická pracovní židle. Ta by měla být výškově nastavitelná, měla by mít pohodlné opěradlo, které poskytne oporu vašim zádům.
  • Nezapomeňte si také pracovnu zpříjemnit – na příklad svíčkou nebo květinou. Na druhou stranu byste v ní neměli mít rušivé prvky, které budou odvádět vaši pozornost.

Fotogalerie

Zdroj: IKEA, Sxc.hu

element letňany

Počet bytů prodaných bez makléře narůstá. Jaké jsou výhody a nevýhody?

Realitní trh prochází v posledních několika měsících turbulentním vývojem. Rostou ceny prodávaných nemovitostí, zkracuje se doba, kdy majitelé bytů hledali své nájemníky. Dalším trendem na realitním trhu je odklon od zprostředkovatelů. Podat inzerát je dnes díky internetu velmi jednoduché, zvyšuje se také sebedůvěra prodávajících i pronajímatelů. Jaké jsou výhody a nevýhody prodeje či pronájmu bytu bez realitního makléře?

Víte, na jaké skryté vady si dát pozor, když kupujete byt?

Podle realitních makléřů se lidé pro koupi bytu rozhodnou i během půl hodiny, a to při první prohlídce nemovitosti. Zvlášť při aktuálních cenách realit není investice do nového i staršího bytu zrovna malá. Než rezervační, potažmo kupní smlouvu podepíšete, měli byste se přesvědčit, že nemovitost nemá skryté vady. Na co si konkrétně dát pozor?

geosan development