Benkova Rezidence

Magazín o bydlení

Klientské změny při výběru nového bytu

Stěhujete se do nového bytu? Je ještě rozestavěný, ale vy už nyní vidíte, že byste rádi realizovali úpravy, jako je například zvětšení prostoru vybouráním příček? Máte svou představu dlaždiček v koupelně nebo chcete speciální kuchyňskou linku? Pak se na všem dohodněte s developerem v rámci tzv. klientských změn.

Každý z nás má o bydlení určitou představu. Někomu vyhovuje standardní vybavení a dispozice nových bytů, jiný cítí, že úpravy prostorového uspořádání nebo vybavení kuchyně či koupelny ho prostě neminou. Přestavovat zbrusu nový byt je neekonomické. Využijte proto možnosti klientských změn bytu, které nabízí developerské společnosti.

„V rámci klientských změn je možné realizovat například změnu dispozic bytu, výměnu jeho zařízení, úpravu rozvodů apod. Tyto změny je ale možné provádět pouze v termínech, které jsou uvedeny ve smlouvě. Jinak řečeno, každý druh klientské změny lze provést jen do určité fáze výstavby, proto jsou omezeny předem danými termíny,“ uvedla Lada Kuncová ze společnosti Geosan Development, která se zabývá výstavbou nových bytů v Praze.

Samozřejmě je možné veškeré změny provést také individuálně po zakoupení bytu, resp. po kolaudaci projektu. Z investičního hlediska je ale pochopitelně výhodnější dohodnout se na nich ještě v průběhu výstavby přímo se stavební společností.

Co vše je možné v rámci klientských změn u bytů?

Požadavků na klientské změny se určitě nemusíte bát – statisticky je požaduje zhruba polovina zájemců o nové bydlení. V rámci běžných úprav podle individuálního přání klienta nejčastěji developerské společnosti upravují vnitřní zařízení bytů, kdy zákazníkům vycházejí vstříc ohledně volby obkladů, dlažeb, dveří nebo podlahových krytin.

K dalším klientským změnám patří také vybavení bytu, kdy budoucí majitelé požadují například jinou kuchyňskou linku, než jaká bude ve standardním vybavení bytu, popř. mají i specifické požadavky na zařízení koupelny.

Kromě toho je možné do jisté míry změnit v určité fázi výstavby také vnitřní dispozici bytu. Jde jednak o dílčí změny příček, popř. spojení dvou bytových jednotek v jeden byt, ale také o změny rozvodů, těles ústředního vytápění, vypínačů nebo zásuvek.

Nejčastější klientské změny v novém bytě

  • Úprava dispozice bytu (vybourání, přesuny příček apod.)
  • Změna podlahových krytin a obkladů
  • Změna dveří (vč. kování)
  • Úprava elektroinstalací a rozvodů
  • Změna kuchyňské linky nebo vybavení koupelny
  • Úprava vzduchotechniky (zejména kuchyně)

Jaká je průměrná výše klientských změn dle velikosti bytu?

  •  1+kk – asi 10 000 korun
  • 2+kk – asi 30 000 korun
  • 3+kk – asi 80 000 korun
  • 4+kk – asi 150 000 korun

Jak objednat klientské změny?

Klientské změny je možné realizovat formou dodatků ke kupní smlouvě. Většina developerů pak zákazníkům nabídne přímo výběr ze zařizovacích materiálů a předmětů.

„Majitel bytu může klientské změny sjednat přímo v našem centru v ulici U Plynárny v Praze. Zde jsou také vystaveny základní standardy a zařizovací předměty. V rámci objednávky se podepisuje dodatek ke smlouvě a klientská změna se provádí až po uhrazení celé její ceny do termínu stanoveném v dodatku,“ doplnila Lada Kuncová ze společnosti Geosan Development.

Developerské společnosti mají zpravidla k dispozici také architekta, který může klientům pomoci s plánováním bytových úprav tak, aby odpovídal nejen jejich představám, ale také předpokladům moderního bydlení.

Kdy se můžete do bytu nastěhovat?

Po realizaci klientských změn ve vašem novém bytě se jistě nebudete moc dočkat, až se nastěhujete a splníte si svůj sen o bydlení. Před nastěhováním je třeba uhradit celou kupní cenu bytu.

„Jakmile má klient vše zaplaceno, zkontroluje si byt, aby prohlédl, zda je vše v pořádku. O této kontrole se sepisuje protokol. Následně je podepsána kupní smlouva a klient dostane klíče od bytu. Vše je možné stihnout zpravidla do jednoho měsíce,“ dodala Kuncová.

Na nové bytové jednotky je většinou poskytována záruka 36 měsíců, a to od vydání kolaudačního souhlasu. U výrobků a zařízení pro vybavení jednotek bude záruční doba shodná s údajem uvedeným na záručním listu výrobce.

Benkova Rezidence

Psychologie domova: Jak prostředí ovlivňuje náš duševní stav

Prostředí, ve kterém žijeme, má zásadní vliv na naše duševní zdraví a pohodu. Barvy jsou jedním z klíčových prvků ovlivňujících naše emoce a nálady v domácím prostředí.

Energetická úspornost ve vašem domě: Zelené technologie pro každodenní bydlen

Zelené technologie se stávají nedílnou součástí moderních domácností s ohledem na udržitelnost a snižování spotřeby energie.

geosan development