Villa Střížkovská

Magazín o bydlení

Moderní inzerce nemovitosti. Jak prodávat správně?

S úspěšným prodejem mohou počítat pouze ti, kteří správně inzerují. Přestože je samozřejmostí také korektní jednání, moderní inzerce je neméně důležitá. V podstatě je podstatné ukázat okolí všemi možnými způsoby co prodávám a najít pro to vhodnou formu. Konkurence je však veliká. Jak na sebe co nejlépe upozornit a úspěšně svou nemovitost inzerovat a prodat?

Internet: pomocník číslo jedna

Podle průzkumů mělo před deseti lety, roku 2004, doma počítač jen 30 % všech domácností a připojení k internetu mělo dokonce jen 19 % domácností. Rok 2013 už udává víc jak dvojnásobný počet: celkem 68 % domácností má vlastní počítač a 67 % domácností má připojení k internetu, což je trojnásobek ve srovnání s rokem 2004. Mobilní telefony a tablety, které připojení k internetu umožňují, toto číslo ještě více rozšiřují, stejně jako internetové kavárny a obchodní centra s WiFi připojením zdarma.

Možnosti bezplatné inzerce

Způsobů, jak nabídnout svou nemovitost k prodeji a přitom nezaplatit za inzerci ani korunu, je hned celá řada. První možností je samozřejmě internet a bezplatné servery jako www.bezrealitky.cz nebo www.domybytypozemky.cz a mnoho dalších. A proč je online cesta inzerce nejideálnější? Především proto, že je výrazně rychlejší než tištěná inzerce, protože je dostupná většině lidí a k dispozici kdykoli jste online.

Možností, jak svou nemovitost zviditelnit je mnohem víc než zmíněné servery s nemovitostmi. Řeč je o sociálních sítích, emailových kampaních, mobilních aplikacích atd. Například populární Facebook v současné době používá každý 3. až 4. Čech! Na podobném principu je vystavěný i Google +, který sice není tolik oblíbený jako zmíněný Facebook, nicméně také velmi efektivní, stejně jako například Twitter.

Kromě internetu můžete využít také přímo realitní kanceláře, které často nabízí bezplatnou inzerci vaší nemovitosti bez toho, aniž byste podepsali jakoukoli smlouvu a čímkoli se zavazovali.

Působivá forma inzerátu

Byť se to může zdát neskutečné, působivě zpracovaný inzerát může zvednout cenu nemovitosti i o několik desítek tisíc korun. Mnoho prodejců pojímá inzerci jako dokumentaci, čili popis nemovitosti, což je chyba. Inzerát by měl být pojat jako reklama, která má zákazníka nalákat k prohlídce a koupi. Falešná reklama sice může kupce nakonec odradit, ovšem osobní návštěva může zase zaujmout něčím jiným, například pěkným prostředím, dobrou dopravní dostupností apod.

Před deseti lety vám k prodeji možná stačilo podat inzerát do místních novin, ovšem doby se hodně změnily a forma dnes hraje hodně důležitou roli, stejně jako způsoby, jakými se nemovitost chystáme nabízet.

Nabídku nemovitosti by měly dokumentovat fotografie, a i ty by měly mít určitou formu a především obsah, čímž jsou myšleny například uklizené místnosti a vypovídající záběry. Fotografie by neměly být menší než 640 x 480 pixelů. Pokud máte tu možnost, připojte video nemovitosti jako virtuální prohlídku objektu.

V inzerátu se snažte uvést konkrétní cenu a pokud to jde také věty typu „možná sleva“ apod., které čtenáře nalákají. Informace „cena dohodou“ kupující spíš odradí a může vzbudit dojem, že svou nemovitost neumíte patřičně ohodnotit.

Používejte výrazné nadpisy, vyzdvihněte to, co je na vaší nemovitosti nejlákavější (nová platová okna, kompletní rekonstrukce, nová kuchyňská linka,…).

Inzerce přes RK

Máte pocit, že je to zbytečné, a že si poradíte sami? Možné to samozřejmě je, nicméně pamatujte na to, že realitní kanceláře mají možnost inzerovat na větších a známějších internetových portálech, a to jak místních, tak i celorepublikových. Vybrané portály jsou dokonce pouze pro RK. Realitní kanceláře si můžu dovolit inzerovat na větším množství portálů než vy coby soukromá osoba. Mají totiž zvýhodněné ceny tam, kde je to pro vás příliš drahé.

Villa Střížkovská

Polovina roku za námi. A co na to realitní trh?

Šest měsíců roku 2020 uběhlo ve stínu koronavirové krize poměrně rychle a netradičně. Pandemie onemocnění Covid-19 ovlivnila mnohé segmenty trhu – reality, hypotéky a stavebnictví nevyjímaje. Ceny některých nemovitostí poklesly, jinde se propad oproti očekávání nekonal. Experti odhadují, že realitní trh se bude ještě nějakou dobu z otřesu vzpamatovávat, obecně se očekává stagnace cen a v některých regionech jejich další propad.

Na chatu, na chalupu, nebo do bytu v horách?

Češi patří mezi nejvíce nadšené chataře a chalupáře. Je už zvykem, že ke svému bydlení, třeba městskému bytu, mají ještě nemovitost v přírodě. Poptávka po chatách a chalupách v souvislosti s koronavirovou krizí ještě vzrostla, protože zahraniční dovolené jsou méně dostupné. Pořídit si chalupu nebo chatu je ovšem v posledních letech dražší. Cena tradičních rekreačních objektů totiž v posledních letech roste až o 15 % každý rok. To dává vzniknout zcela novým trendům – lidé například neváhají nakupovat levnější panelákové byty v podhůří.

geosan development