Villa Střížkovská

Magazín o bydlení

Nedaří se vám prodat nemovitost? Vylepšete ji za minimální náklady s maximálním efektem!

Ne každá nemovitost se prodává sama a ne každé pak stačí k dobrému dojmu na kupujícího posekat trávník na zahradě. Jestliže je vaše nemovitost v nabídce inzerátů či realitních kanceláří už nezvykle dlouho, stačí třeba jen málo. Vymalovat místnosti, přetřít okenní rámy nebo upravit zahradu. To všechno zvýší dojem za poměrně zanedbatelné výdaje. Do jak velkých rekonstrukcí a úprav se však pustit, aby se výsledek líbil také samotnému zájemci, a aby jsme jen oknem nevyhazovali výdaje za něco, co je naprosto neefektivní?

Pravidlo číslo jedna: Úklid

Úklid vás kromě pár minut práce totiž nestojí vůbec nic. Samozřejmě není třeba podnikat generální úklid a gruntovat několik dní! Prodávaná nemovitost by měla působit naprosto přirozeně, ne však neuklizeně. Nikoho pravděpodobně neuchvátí rozházené oblečení, neuklizené boty, špinavé nádobí ve dřezu nebo nevysátý koberec. Právě faktor v podobě úklidu je také důležitý při focení nemovitosti za účelem vystavení fotek v inzertních portálech. I pouhá fotka dělá své, natožpak osobní prohlídka. Krom toho většina prodejců podceňuje psychiku. Uděláte-li na nakupujícího příjemný dojem, je to rozhodně velká výhoda, možná větší, než byste si mysleli.

Home Staging

O profesionálních službách, spojených s tímto pojmem, nejspíše už většina z vás slyšela. Vámi najatý profesionál, „stager“, umí připravit nemovitost k prodeji tak, že splní očekávání i těch náročnějších zájemců. Jeho prací je například korekce rozmístění nábytku, rozestavění dekorací nebo kompletní proměna interiéru. Výsledkem je nejen nesrovnatelně vyšší atraktivita reality, ale mnohdy i vyšší prodejní cena.

Zásadnější stavební úpravy

Pokud technický stav prodávané nemovitosti rozhodně není vyhovující, můžete coby prodejce buď začít s rekonstrukcí a nebo nemovitost prodat za nižší cenu s tím, že si nakupující vše provede sám a dle svých představ. Situaci však často nejde příliš dobře odhadnout.

Například výměna interiérových dveří je dosti zásadní a poměrně nákladná úprava, nicméně výsledný efekt rozhodně zanechá. Jinou otázkou však je to, zda se nakupujícímu bude design nových dveří líbit, a zda na něj nezanechají efekt spíše negativní.

V panelákových bytech bývá velmi často bouráno umakartové jádro a nahrazeno zděným, obvykle s obklady v koupelně a na WC. Vyzdění jádra ušetří novému majiteli plno práce, ale co když se mu vámi vybrané obklady nebudou líbit? Je třeba vždy velmi dobře zvážit stav konkrétní nemovitosti a zásadnější úpravy spíše nechat na novém majiteli.

Villa Střížkovská

Polovina roku za námi. A co na to realitní trh?

Šest měsíců roku 2020 uběhlo ve stínu koronavirové krize poměrně rychle a netradičně. Pandemie onemocnění Covid-19 ovlivnila mnohé segmenty trhu – reality, hypotéky a stavebnictví nevyjímaje. Ceny některých nemovitostí poklesly, jinde se propad oproti očekávání nekonal. Experti odhadují, že realitní trh se bude ještě nějakou dobu z otřesu vzpamatovávat, obecně se očekává stagnace cen a v některých regionech jejich další propad.

Na chatu, na chalupu, nebo do bytu v horách?

Češi patří mezi nejvíce nadšené chataře a chalupáře. Je už zvykem, že ke svému bydlení, třeba městskému bytu, mají ještě nemovitost v přírodě. Poptávka po chatách a chalupách v souvislosti s koronavirovou krizí ještě vzrostla, protože zahraniční dovolené jsou méně dostupné. Pořídit si chalupu nebo chatu je ovšem v posledních letech dražší. Cena tradičních rekreačních objektů totiž v posledních letech roste až o 15 % každý rok. To dává vzniknout zcela novým trendům – lidé například neváhají nakupovat levnější panelákové byty v podhůří.

geosan development